Õlipakenditel on normide kohaselt viskoossusklassi tähised, nagu näiteks SAE 10W-40.
SAE (Society of Automotive Engineers), ja kvaliteediklassi viited, nagu näiteks ACEA A3/
B4,API SM/CF API.
Viskoossus näitab õli paksust ja temperatuuritaluvust, kuid ei ole otseselt seotud
õli kvaliteediga. Esimene number, millele tavaliselt järgneb W-täht, näitab õli voolavust
madalatel temperatuuridel ehk külmakindlust ehk nn talvist viskoossust
(Winter). Teine number näitab õli võimet säilitada piisav paksus ka kõrgetel temperatuuridel
ehk nn suvist viskoossust. Mida väiksem on talvine number (SAE 0W, 5W,
10W jne), seda madalamatel temperatuuridel jääb õli vedelaks – see kergendab
mootori käivitamist talvisel ajal ja kaitseb külma mootorit. Mida suurem on suvine
number (SAE 30, 40, 50 jne), seda viskoossem ehk paksem on õli 100 kraadise
temperatuuri juures ja seda paremini suudab ta mootorit kaitsta äärmuslikes töötingimustes.
Kindlasti on vajalik jälgida ka määrdeõlide kvaliteediklasse – Euroopa ACEA, Ameerika
API ja autotootjate litsentse. Need peavad vastama mootoritootja ettekirjutustele või
neid ületama. Need nõuded on kirjas auto tehnilises dokumentatsioonis ja reeglina ka
kasutusjuhendis.
|